Gregor Damschen
The Ancient Acrostic.
A Bibliography
Note to the Reader: This is an expanded version of my bibliography given in Damschen (a). It is on the ancient acrostic in Greek and Latin literature (partly also on acrostics in Egypt and Hebrew literature), not primarily on carmina figurata. A good and helpful bibliography on the latter topic can be found in Ernst (1991, 855-906). Greek words (Aisa Unicode) are also transcribed into raw Beta Code <in pointed brackets>.
1.
Contributions to Dictionaries
Brand, U. (1992):
Akrostichon, in: Historisches Wörterbuch der Rhetorik 1, 313-317.
Ebeling, E. (1932):
Alliteration und Akrostichon, in: Reallexikon der Assyriologie 1, 70-71.
Fowler, D. P. / Fowler, P. G. (1996): Acrostic, in: The Oxford Classical Dictionary, 3rd ed., 9-10.
Gärtner, H. A. (1996): Akrostichon, in: Der neue
Pauly 1, 411-413.
Graf, G. (1893): Akrostichis, in: Paulys
Real-Encyclopädie der classischen Altertumswissenschaft 1, 1200-1207.
Jülicher, A. (1893): Abecedarii, in: Paulys
Real-Encyclopädie der classischen Altertumswissenschaft I 1, 27.
Kuhn, H. (1980): Akrostichon, in: Lexikon des
Mittelalters 1, 255-257.
Kurfeß, A. / Klauser, T. (1950): Akrostichis, in:
Reallexikon für Antike und Christentum 1, 235-238.
Leclercq, H. (1907): Acrostiche, in:
Dictionnaire d’Archéologie chrétienne et de Liturgie 1, 1, 356-372
Schweitzer, C. E. (1965): Acrostic, in: Princeton Encyclopedia of Poetry and Poetics, 4-5.
Thraede, K. (1960): Abecedarius (Nachtrag zum
Reallexikon für Antike und Christentum), Jahrbuch für Antike und Christentum 3, 158.
Thraede, K. (1985): Abecedarius, Reallexikon für
Antike und Christentum Suppl. 1/2, 11-13.
Vogt, E. (1965): Akrostichon, in: Lexikon der
Alten Welt 1, 95-96.
Werner, J. (1964): Akrostichon, in: Der Kleine
Pauly 1, 222-223.
Werner, J. (1986): Akrostichon, in: Wörterbuch der
Literaturwissenschaft, 18.
2. Books and
Papers
Adler, J. / Ernst, U. (1987): Text als Figur. Visuelle Poesie von der Antike bis zur Moderne.
Acta humaniora. Ausstellungskatalog der Herzog August Bibliothek Nr. 56
(1987/88), Wolfenbüttel.
Agosti, G. (1997): P. Oxy. 3537r: Etopea Acrostica
su Esiodo, Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 119, 1-5.
Albrecht, M. von (1994): Geschichte der römischen
Literatur von Andronicus bis Boethius, 2. verb. und erw. Aufl. München.
Barbieri, G. (1975): Una nuova epigrafe
d’Ostia e ricerche sugli acrostici, Quarta Miscellanea Greca e Romana, Studi
pubbl. dall’Istituto Italiano per la Storia Antica 23, 391-403.
Barbieri, G. (1977): Ancora sugli
acrostici, Quinta Miscellanea Greca e Romana, Studi pubbl. dall’Istituto
Italiano per la Storia Antica 26, 339-342.
Bielsa i Mialet, P. (2000): Manili:
notícia de més acròstics, Faventia 22, 141-143.
Bielsa i Mialet, P. (2000): Manili : un
nou acròstic, Faventia 22, 135-139.
Boll, F. (1910): Akrostichische Inschrift aus
Sinope, Archiv für Religionswissenschaft 13, 475-478.
Brandis, V. (2002): Zwei Dichter aus Kyrene.
Maximus als Imitator des Kallimachos, Philologus 146, 172-178.
Brown, E. L. (1963): Numeri Vergiliani. Studies in the Eclogues and Georgics, Coll. Latomus 63, Bruxelles.
Browne, G. M. (1983): AREPOTENET = HARPOKRATES,
Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 52, 60.
Brugnoli, G. / Scarcia, R. (1987): Numerologia, in:
Enciclopedia Virgiliana 3, Roma, 788-793.
Brunner, Th. F. (1993): P. Amst. I 24: a Romanus Melodus Papyrus, Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik
96, 185-189.
Bücheler, F. (1880): Coniectanea de Silio,
Rheinisches Museum 35, 390-407.
Buchheit, V. (1962): Studien zum Corpus
Priapeorum, München.
Burstein, S. M. (1998): Paccius Maximus :
a Greek Poet in Nubia or a Nubian Poet?, Cahiers de recherches de l'Institut de
Papyrologie et d'Égyptologie de Lille III 17, 47-51.
Cameron, A. (1992): Filocalus and Melania, Classical Philology 87, 140-144.
Cameron, A. (1995): Ancient Anagrams, American Journal of Philology 116, 477-484.
Carlini, A. / Bandini, M. (1991): P.
Bodmer XLVII: un acrostico alfabetico tra Susanna-Daniele e Tucidide, Museum
Helveticum 48, 158-168.
Carrez-Maratray, J.-Y.
(1993): Une énigme du sphinx: L Metr. 130, Zeitschrift für Papyrologie und
Epigraphik 95, 149-152.
Castellani, L. (1922):
L’acrostico nella letteratura latina pagana e cristiana medioevale, Venedig.
Chieml, G. (1930): Untersuchungen zu Publilius Optatianus Porfyrius, Diss. München.
Clauss, J. J. (1997): An Acrostic in Vergil (Eclogues I 5-8): the Chance that Mimics Choice?, Aevum 10, 267-287.
Clère, J. J. (1938): Acrostichs and Mots
croisés des anciens Égyptiens, Chronique d’Égypte 13, 35-58.
Counillon, P. (1981): Un autre acrostiche
dans la Périégèse de Denys, Revue des Études Grecques 94, 514-522.
Courtney, E. (1990): Greek and Latin Acrostichs, Philologus 134,
3-13.
Courtney, E. (1993): The Fragmentary Latin Poets, Oxford.
Cusset, C. (1995): Exercices rhétoriques
d’Aratos autour du terme êchê, Revue de Philologie 69,
245-248.
Damschen, G. (a. submitted for publication): Das
lateinische Akrostichon. Neue Funde bei Ovid sowie Vergil, Grattius, Manilius
und Silius Italicus (28 pp.).
Damschen, G. (b. submitted for publication): Deus deorum. Ein Akrostichon in Ovids Metamorphosen (1,
29-32)?.
Damschen, G. (c. submitted for publication): Idaeos Cato. Zu einem Akrostichon bei Seneca (AL 394 S. B.).
Datema, C. (1987): The Acrostic Homily of Ps. Gregory of Nyssa on the Annunciation: Sources and Structure, Orientalia Christiana Periodica 53, 41-58.
Dettmer, H. (1988): A Poetic Signature in Propertius 1.22.2?, Liverpool Classical Monthly 13, 55-56.
Diels, H. (1890): Sibyllinische Blätter,
Berlin.
Dieterich, A. (1901): Abc-Denkmäler, Rheinisches Museum 56, 77-105.
Dihle, A. (1989): Die griechische und lateinische
Literatur der Kaiserzeit. Von Augustus bis Justinian, München.
Dingel, J. (1985): Über ein Akrostichon und ein
Telestichon in der Anthologia Latina (394 u. 109 S. B.), Wiener Studien N. F.
19 (98), 173-178.
Doblhofer, E. (1990): Rez. Koster: Ille ego qui.
Dichter zwischen Wort und Macht, Anzeiger der Österreichischen Akademie der
Wissenschaften in Wien 43, 24-27.
Doignon, J. (1976): Tobie et le poisson
dans la littérature et l’iconographie occidentales, III-V siècles. Du
symbolisme funéraire à une exégèse christique, Revue de l’Histoire des
Religions 190, 113-126.
Domenicucci, P. (1996): Astra Caesarum.
Astronomia, astrologia e catasterismo da Cesare a Domiziano, Pisa.
Donderer, M. (1995): Merkwürdigkeiten im Umgang
mit griechischer und lateinischer Schrift in der Antike. Mit Tafeln I-VIII,
Gymnasium 102, 97-122.
Dornseiff, F. (1925): Das
Alphabet in Mystik und Magie, 2. Aufl. Leipzig/Berlin.
Ernst, U. (1991): Carmen figuratum. Geschichte des
Figurengedichts von den antiken Ursprüngen bis zum Ausgang des Mittelalters,
Köln.
Eshel, H. / Strugnell, J. (2000): Alphabetical Acrostics in Pre-Tannaitic Hebrew, CBQ 62, 441-458.
Evans-Grubbs, J. / Courtney, E. (1987): An
Identification in the Latin Anthology, Classical Philology 82, 237-239.
Floyd, M. H. (1994): The Chimerical Acrostic of Nahum 2, 1-10, Journal of Biblical Literature 113, 421.
Fowler, D. P. (1983): An Acrostic in Vergil (Aeneid 7.601-4)?, Classical Quarterly 33, 298.
Franz, W. (1988): Kryptologie.
Konstruktion und Entzifferung von Geheimschriften, Sitzungs-Berichte der
Wissenschaftlichen Gesellschaft an der J. W. Goethe-Universität Frankfurt/M.
24, Nr. 5, Stuttgart.
Froesch, H. (1991): Arma virumque
cano: Beobachtungen zu den Eingangswörtern der Aeneis, Anregung 37, 309-312.
Führer, R. (1977): Disticha iambica
acrosticha abecedaria (PIFAO Inv. PSP
172; Pack2 1887a), Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 27,
68.
Führer, R. (1985): Noch ein Akrostichon in den
Kyraniden, Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 58, 270.
Gager, J. G. (ed.) (1992): Curse Tablets and Binding Spells from the Ancient World, Oxford.
Gardthausen, V. (1913): Griechische Palaeographie,
Bd. II: Die Schrift, Unterschriften und Chronologie im Altertum und im
Byzantinischen Mittelalter, 2. Aufl. Leipzig, 62-68.
Goold, G. P. (ed.) (1987): Catullus, German ed.,
München.
Gow, A. S. F. (ed.) (1952): Bucolici Graeci, Oxford.
Graver, M. (1993): Quaelibet Audendi: Fortunatus and the Acrostic, Transactions and Proceedings of the American Philological Association 123, 219-245.
Grégoire, H. (1937): Les Études Classiques
6, 346 ff.
Griffiths, J. G. (1971): Arepo in the Magic Sator Square, Classical Review 21, 6-8.
Grosdidier de Matons, J. (1971/2):
Philologie grecque, classique et byzantine, Annuaire de l’École pratique des
Hautes Études, ive section, 325-330.
Guarducci, M. (1978): Dal gioco letterale
alla crittografia mistica, in: Aufstieg und Niedergang der römischen Welt II 16, 2, 1736-1773 (with illustrations).
Gzella, S. (1985): De Graecorum carminibus
convivalibus quae scolia appellata sint, Meander 40, 247-256.
Harmon, A. M. (1927): Say it with Flowers, Classical Philology 22, 219-220.
Haslam, M. (1992): Hidden Signs: Aratus’ Diosemeiai: 46 ff., Vergil Georgics 1.424 ff., Harvard Studies in Classical Philology 94, 199-204.
Häusler, H. (1980): Das Denkmal als Garant des
Nachruhms, München (106, note 212).
Hendry, M. (1994): A Martial Acronym in Ennius?, Liverpool Classical Monthly 19, 108-109.
Henner, J. (1993): Ein
unbekannter Christushymnus mit alphabetischer Akrostichis, Wiener Studien 106,
61-67.
Hilberg, I. (1899): Ist die Ilias
Latina von einem Italicus verfasst oder einem Italicus gewidmet?, Wiener
Studien 21, 264-305.
Hilberg, I. (1900): Nachtrag zur
Abhandlung ‚Ist die Ilias Latina von einem Italicus verfasst oder einem
Italicus gewidmet?‘, Wiener Studien 22, 317-318.
Hofmann, H. (1978): Satorquadrat,
in: Paulys Real-Encyclopädie der classischen Altertumswissenschaft
Supplementband 15.
Horsfall, N. (1985): Rez. Schmid:
Vergil-Probleme (Göppinger Akademische Beiträge, 120, 1983), Classical Review 35, 186.
Hunter, R. L. (1995): Written in the Stars: Poetry and Philosophy in the Phaenomena of Aratus, Arachnion 2, http://www.cisi.unito.it/arachne/num2/hunter.html.
Jacob, C. (1991): ΘεὸϚ
Ἑρμῆς
ἐϖὶ Ἁδριανοῦ<*QEO\S *(ERMH=S )EPI\ *(ADRIANOU=>:
La mise en scène du pouvoir impérial dans la Description de la terre habitée de
Denys d’Alexandrie, Cahiers du Centre G. Glotz 2, 43-53.
Jacobson, H. (1976): A Note on the Greek Apocalypse of Baruch, Journal for the Study of Judaism 7, 201-203.
Jacques, J.-M. (1960): Sur un acrostiche
d’Aratos (Phén. 783-787), Revue des Études Anciennes
62, 48-61.
Janssens, L. (1981): Deux complexes d’acrostiches
délateurs d’ Ibis, alias C. Ateius Capito. Le mysticisme du culte d’Abrasax,
Revue de Philologie 55, 57-71.
Johnston, P. (1980): The Storm in Aeneid
VII, Vergilius 26, 23-30.
Kilpatrick, R. S. (1992): The Ilias Latina Acrostic: a Milder Remedy, Latomus 51, 857-859.
Kluge, E. (ed.) (1926): P. Optatiani
Porfyrii Carmina, Leipzig.
Koster, S. (1988): Kryptogramme? – Arcana
verba notata manu!, in: id., Ille Ego Qui. Dichter zwischen Wort und Macht, Erlangen, 97-115.
Kranz, W. (1961): Sphragis.
Ichform und Namensiegel als Eingangs- und Schlußmotiv antiker Dichtung,
Rheinisches Museum 104, 3-46 (also in: Kranz, W.: Kleine Schriften, ed. by E.
Vogt, Heidelberg 1967, 27-78).
Krumbacher, K. (1904): Die
Akrostichis in der griechischen Kirchenpoesie, München.
Kurfeß, A. (1918): Das Akrostichon Ἰησοῦς
Χρειστὸς Θεοῦ
Υἱὸς Σωτὴρ<*)IHSOU=S *XREISTO\S *QEOU= *U(IO\S
*SWTH\R>, Sokrates 6, 99-105.
Kurfeß, A. (1936): Die Sibylle in Augustins
Gottesstaat, Theologische Quartalsschrift 117, 532-542.
Kurfeß, A. (1936): Kaiser Konstantin und die
Sibylle, Theologische Quartalsschrift 117, 11-26.
Lehrs, K. (1843): Zu Herodian und Apollonius,
Rheinisches Museum 2, 340-355.
Leue, G. (1884): Zeit und heimath des periegeten
Dionysios, Philologus 42, 175-178.
Leue, G. (1925): Noch einmal die Akrosticha in der
Periegese des Dionysios, Hermes 60, 367-368.
Levene, D. S. (1998): Rez. Walter
Schmid: Frühschriften Sallusts im Horizont des Gesamtwerks. Neustadt/Aisch: Ph. C.W. Schmidt 1993, Gnomon 70, 252-254.
Levitan, W. (1979): Plexed Artistry: Three Aratrean Acrostics, Glyph 5, 55-68.
Levitan, W. (1985): Dancing at the End of the Rope: Optatian Porphyry and the Field of Roman Verse, Transactions of the American Philological Association 115, 245-269.
Lindars,
B. (1967): Is Psalm II an Acrostic Poem?, Vetus Testamentum 17, 60-67.
Livrea, E. (1994): Un poema inedito di Dorotheos: Ad
Abramo, Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 100, 175-187.
Lobel, E. (1928): Nicander’s Signature,
Classical Quarterly 22, 114-115.
Lossau, M. (1987): Akrostichisches Ritardando. Lucan 3, 1-9, Wiener Studien 100, 133-135.
Marcus, R. (1947): Alphabetic Acrostics in the Hellenistic and Roman Periods, Journal of Near Eastern Studies 6, 109-115.
Martorelli, F. (1971): Nuove iscrizioni
metriche di Roma, Rendiconti della Classe di Scienze morali, storiche e
filologiche dell’Accad. dei Lincei 26, 719-734.
Meillier, C. (1989): Acrostiches
numériques chez Théocrite, Revue des Études Grecques 102, 331-338.
Merkelbach, R. (1969): Zur Vision des Maximus,
Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 4, 200.
Minkoff, H. (1997): As Simple as ABC: What Acrostics in the Bible Demonstrate, BiblR 13, 27.
Minos, J. (1901): Ein neuentdecktes
Geheimschriftsystem der Alten. Mit Proben aus Nikander, Catull, Tibull,
Properz, Ovid, Vergil, Horaz, Phaedrus, Val. Flaccus, Martial und andern und
mit einem Nachwort über Akrostichisches bei den klassischen Dichtern der
Griechen und Römer, Kommissionsverlag G. Fock: Leipzig, 64 pp. (= Simon 1901).
Morgan, G. (1993): Nullam, Vare … Chance or Choice
in Odes 1.18?, Philologus 137, 142-145.
Peek, W. (1975): Das Akrostichon des Paccius,
Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik 19, 135-138.
Poinsotte, J.-M. (1996): Commodien dit de
Gaza, Revue des études latines 74, 270-281.
Poinsotte, J.-M. (1999): Un ‚Nero
rediuiuus‘ chez un poète apocalyptique du IIIe siècle (Commodien), Neronia 5,
201-213.
Porter, D. H. (1970): Some Sources of Musicality in Ancient Poetry, The Classical Journal 65, 205-207.
Quecke, H. (1992):
Eine koptische alphabetische Akrostichis, Orientalia 61, 1-9.
Rasi, P. (1898): Sugli Acrostici dell’
Ilias latina, Rivista di Filologia e d’Istruzione classica 26, 399-411.
Rebuffat, E. (1995): Acrostici nei Lithika
pseudo-orfici, Eikasmos 6, 215-219.
Reeve, M. D. (1996/7): A Rejuvenated Snake, Acta Antiqua Academiae Scientiarum Hungaricae 37, 245-258.
Rieks, R. (1985): Rez. Schmid:
Vergil-Probleme, Gnomon 57, 508-512.
Ritti, T. (1989): Oracoli alfabetici a
Hierapolis di Frigia, Miscellanea greca e romana 14, 245-286.
Ross, D. O. (1975): Backgrounds to Augustan Poetry : Gallus, Elegy, and Rome, Cambridge.
Sanders, G. (1979): L’au-delà et les
acrostiches des Carmina Latina epigraphica, Roczniki humanistyczne 27, 57-74.
Sanders, G. (1989): Une visée
massmédiatique d’Augustin. L’acrostiche épigraphique du diacre martyr Nabor,
in: Bastiaensen, A. A. R. / Hilhorst, A. / Kneepkens, C. H. (Hrsg.): Fructus
centesimus. Mélanges offerts à Gerard J. M. Bartelink à l’occasion de son
soixante-cinquième anniversaire, Dordrecht, 297-313.
Sauer, G. (1968): Die ἀκροστιχίδες<)AKROSTIXI/DES> Psalm II und CX,
Zeitschrift der Deutschen Morgenländischen Gesellschaft 118, 259-264.
Scarcia, R. (1993) : L’isopsefo di
Arato, in: Pretagostini, R. (ed.), Tradizione e innovazione nella cultura greca
da Omero all’età ellenistica. Scritti
in onore di B. Gentili, Rom, III, 971-980.
Schanz, M. von / Hosius, C.
(1927): Geschichte der römischen Literatur 1, 4. neubearb. Aufl. München.
Schmid, W. (1974): Catullus. Ansichten
und Durchblicke, Göppingen.
Schmid, W. (1983):
Vergil-Probleme, Göppingen.
Schmid, W. (1993): Frühschriften
Sallusts im Horizont des Gesamtwerkes, Neustadt/Aisch.
Schmidt, M. (1865):
Akrostichisches, Rheinisches Museum 20, 456-457.
Schubert, C. (1999): Ein Zeugnis aus Neros
Dichterkreis? Zu den Kryptogrammen der Ilias Latina, Würzburger Jahrbücher für
die Altertumswissenschaft 23, 137-141.
Schubert, C. (2001): Wie Pindar zur Ilias Latina
kam, Hermes 129, 386-393.
Seel, O. (1965): Buchstabenspiele und
Kryptogramme, in: id., Weltdichtung Roms. Zwischen Hellas und Gegenwart,
Berlin/Darmstadt, 452-462.
Simon, J. A. (1895): Zur
Anordnung der Oden des Horaz, in: Festschrift der 43. Versammlung Deutscher
Philologen und Schulmänner, dargeboten von den Höheren Lehranstalten Kölns,
Bonn, 163-172.
Simon, J. A. (1899): Akrosticha
bei den augustischen Dichtern. Exoterische Studien. Zweiter Teil, mit einem
Anhang: Akrostichische und telestichische Texte aus der Zeit von Plautus bis
auf Crestien von Troies und Wolfram von Eschenbach, Verlag der Kölner
Verlagsanstalt und Druckerei: Köln und Leipzig, VIII and 240 pp.
Simon, J. A. (1901): Ein neuentdecktes
Geheimschriftsystem der Alten. Mit Proben aus Nikander, Catull, Tibull, Properz,
Ovid, Vergil, Horaz, Phaedrus, Val. Flaccus, Martial und andern und mit einem
Nachwort über Akrostichisches bei den klassischen Dichtern der Griechen und
Römer, Kommissionsverlag G. Fock: Leipzig, 64 pp. (= Minos 1901).
Simon, J. A. (1923): Horatius acrostichicus.
Akrostichisches bei Horaz, Vergil, Ovid, Catull, Tibull, Properz, Plautus,
Terenz, Lucrez, Homer, Hesiod, Sophocles und anderen, Köln, 8 pp.
Sommer, I. G. (1846): Biblische Abhandlungen,
Bonn.
Soubiran, J. (1982): Un curieux effet
métrique dans la Sulpiciae Conquestio, Vichiana 11, 295-304.
Stowasser, J. (1881): Zum argumentum ἀκρόστιχον<)AKRO/STIXON> der Captivi, Wiener Studien
3, 297-298.
Süß, W. (1923): Ueber antike
Geheimschreibemethoden und ihr Nachleben, Philologus 78, 142-175.
Tazelaar, C. M. (1979): Het christelijk cryptogram
van Pompeii, Hermeneus 51, 296-299.
Verdière, R. (1963): Gratti Cynegeticon libri I
quae supersunt, vol. I, Texte
et Traduction, Wetteren s. d. (sed 1963).
Verdière, R. (1971): Un amour secret d’
Ovide, L’Antiquité Classique 40, 623-648.
Verdière, R. (1983): Sur deux
destinataires dans les Tristia d’Ovide, Latomus 42, 139-142.
Vogt, E. (1967): Das Akrostichon in der
griechischen Literatur, Antike und Abendland 13, 80-95.
Waegeman, M. (1974): La structure primitive
du traité De temperantia et virtute d’Hésychius le Sinaïte, deux centuries ou
un acrostiche alphabétique, Byzantion 44, 467-478.
Wagner, G. (1993): Le décurion Paccius
Maximus, champion de l’acrostiche, Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik
95, 147-148.
Wehrli, F. (1953): Die Schule des Aristoteles, H.7
(Herakleides Pontikos), Basel.
West, M. L. (1969): Near Eastern Material in Hellenistic and Roman Literature, Harvard Studies in Classical Philology 73, 113-134.
West, M. L. (1982): Magnus and Marcellinus: Unnoticed Acrostichs in the Cyranides, Classical Quarterly 32, 480-481.
Weyh, W. (1908): Die Akrostichis in der
byzantinischen Kanonesdichtung, Byzantinische Zeitschrift 17, 1-69.
Wilamowitz-Moellendorff, U. von (1899): Die
griechischen Technopägnien, Jahrbuch des Archäologischen Instituts des
deutschen Reichs 14, 51 ff.
Wojaczek, G. (1969): Daphnis. Untersuchungen zur
griechischen Bukolik, Meisenheim am Glan.
Wojaczek, G. (1993): Bukolische Weihegaben. Die
Figurengedichte von Simias, Theokrit und Dosiadas, in: Motiv und Motivation,
ed. by P. Neukam, München, 125-176.
Zarker, J. W. (1966): Acrostic Carmina Latina Epigraphica, Orpheus 13, 138-151.
© 2003- Gregor Damschen
Last change: 23 January 2003
Contact:
Gregor
Damschen, M.A.
Department
of Philosophy
Martin-Luther-Universitaet
Halle-Wittenberg
Schleiermacherstr. 1
06114 Halle (Saale)
Germany
My CV is online here.
Please send corrections and additions to email.